CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 13, 2009

ke'TENSI0N'an ak0o0oo0o..

daH brpa hari la aku x tulis ae?
x de mood ar..
erm..
boring ar..
k la.. nk st0ry sket psai smlm (meeting TESL niTE)

- kami mula2 igt kami akn malukn diri sndiri dgn wat perseMbahan BODOH tue..
tp rupa2nya, diorang suka.
- then, Din plak, slaku kami pnya kereografer tarik diri. x maw join prsembhan tu disebabkn geNg yg Mm'VoLunteeR'kn kami utk wat peRformanCe.
- aku bt0l2 dah pening skang. actuaLLy, aku memang maRaH Gila ngan group 2. tp skrg ni dah ok sket. aku skaNk x taw nk waT pa ngaN group peRformaNce Nih. peTAng ni baru nk discuss len.
- aku klau boleh x nk buat, tp mslahnya, diorang dh tgk performance kami, n they like it.
- so, klau kami x wat, geRenti dioraNg x kn bagi.

tp benda niey laGi inteRestinG...


- 1st, ada soRang LECTURER MELAYU BERAGAMA ISLAM masa meeting tue...
dgn pnuh rasa KEKECEWAAN berkata, diA mnta maaf sbb mlm teSL nite tu nnt ada NASYID.
apa msalah dia sbnrnya?? keNapa n apa msalahnya dgn naSyid??
- aku x leh bygkan persepsi dia ttg nasyid. klau pandangan dia ttg nasyid mcm tu, cam na plak pndgn dia trhdap islam??
- 2nd, dia mntak nasyid tu dlm bhsa inggeris. taw la TESL nite, tp, naSyid di-INGGERISKAN??
mmg ar boleh, tp dia bt0l2 mnyusahkn budak2 tu if diorang pnya nasyid ada ayaT Al-Quran or Hadis. aL-mashoor LELAKI sendiri pun, wLaupun skoOL araB, nasYid sTill aDa bhsa MELAYU!!!
- 3rd, dia kata, "We need 2 have nasyid because ada VIP nk datang"
MEANING, tiada keikhlasan langsung dlm hati dia, utk letakkn benda2 agama ni dlm sesuatu majlis.. dia cuma nk kan keseronokkn. and bg dia naSyid tu just sbg syarat ja. yg pnting prsembahan lain wajib ada.
-klau x dak VIP yg mai, aku rasa nasyid mgkn x kn prnh ada kat UNIHELL niey.

-aku bt0l2 hairan cam na la aku leh hidup kat kumpulan msyarakt yg mngetepikn isLam dgn smudaH tu.
-aku x perfect, mgkn amal aku pun x standing ngan org len, tp aku x prnh lgsung berniat nk mngetepikn agama smpai cam tu skali.

*p/s- dia prnh jerit kat aku, "no disiplin la!!" sbb aku x tuck in baju msa exam. smpai 1 msa, aku sendiri akn kata kat dia...."NO DISIPLIN LA!!!!!!!!!!"

....................0uT....................

0 comments: